Για τελευταία μέρα, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, ξεκίνησαν 172 ποδηλάτες για την 8η μέρα του Γύρου Γαλλίας. Η μέρα αναμενόταν δύσκολη καθώς περιλάμβανε δύσκολες αναβάσεις, κλασσικές για το γύρο που θα μπορούσαν να φέρουν ανατροπές καθώς τις αναβάσεις ακολουθούν και οι καταβάσεις! Στο 4ο χιλιόμετρο της διαδρομής, μετά την προεκκίνηση, σχηματίστηκε το γκρουπ των αποσπασμένων. Το γκρουπ των 13 αθλητών σχημάτισαν οι Benoît Cosnefroy και Nans Peters από την AG2R-La Mondiale, Ilnur Zakarin (CCC), Kevin Reza και Quentin Pacher από τη B&B Hotels-Vital Concept, Michael Morkov (Deceuninck-Quick Step), Neilson Powless (EF), Fabien Grellier και Jérôme Cousin για την Total Direct Energie, Carlos Verona (Movistar), Toms Skujins (Trek-Segrafredo), Soren Kragh Andersen (Sunweb) και ο Ben Hermans (Israel Start-Up Nation).

Ο Jérôme Cousin κέρδισε το ενδιάμεσο sprint ενώ ο κάτοχος της πράσινης φανέλας, Peter Sagan (Bora) που βρισκόταν στο peloton, θα μπορούσε να διεκδικήσει μόλις 2 ή 1 βαθμό από τη 14η ή 15η θέση αντίστοιχα. Παρότι άνοιξε το sprint του peloton στη συνέχεια άφησε τα πόδια του και ο Sam Bennett (Deceunick Quick Step) πήρε τους 2 βαθμούς. Μετά το ενδιάμεσο sprint οι αποσπασμένοι είχαν τη μεγαλύτερη διαφορά της μέρας, φτάνοντας στα 14 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα. Καθώς άρχισαν οι αναβάσεις ο Benoit Cosnefroy (AG2R La Mondiale) επιτέθηκε θέλοντας να πάρει και το bonus που υπήρχε. Τα κατάφερε κερδίζοντας την πρώτη ανάβαση στην οποία έπεσε ο Romain Bardet (AG2R-La Mondiale) αλλά επανήλθε στο γκρουπ. To peloton μείωσε κατά 3 περίπου λεπτά τη διαφορά του ενώ στην επόμενη ανάβαση, με 60 χιλιόμετρα να απομένουν έφυγε από τους αποσπασμένους ο Jérôme Cousin (Direct Energie). Πιάστηκε όμως από τους Peters, Zakarin και Pacher 8 χιλιόμετρα πριν το τέλος της επόμενης ανάβασης. Η Jumbo Visma μπήκε μπροστά στο peloton δίνοντας έναν δυνατό ρυθμό και ο Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) φάνηκε να υποφέρει από πόνους στη μέση, συνέπεια της πτώσης του την 1η μέρα.

Ο Nans Peters έκανε την επίθεση του στον Zakarin και ξέφυγε 36,5 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό. Όμως ο Peters ήταν εκπληκτικός στην κατηφόρα ενώ ο Zakarin υστερούσε πολύ. Πιο πίσω, στο peloton οι επιθέσεις ήταν συνεχείς. Την αρχή έκανε ο Tadej Pogacar (UAE) και τον ακολούθησαν οι Primoz Roglic (Jumbo Visma) και Nairo Quintana (Arkea-Samsic). Ο Adam Yates (Mitchelton Scott) δεν έχασε ποτέ την επαφή του με τους αντιπάλους του, κρατήθηκε κοντά τους ακόμα και όταν αυτοί επιτέθηκαν και δε βγήκε χαμένος. Ο Nans Petersa, ένα χρόνο μετά την πρώτη νίκη της καριέρας του στο Giro d’Italia, πήρε νίκη και μέσα στην πατρίδα του, στο Tour de France. Οι Tom Skujins (Trek Segafredo) και Carlos Verona (Movistar) πήραν τη 2η και 3η θέση αντίστοιχα αφού στην κατηφόρα έφτασαν και πέρασαν τον Ilnur Zakarin της CCC που τερμάτισε 4ος. Ο Romain Bardet (AG2R La Mondiale) έκανε επίθεση στο Peloton και πήρε διαφορά 2 δευτερολέπτων στον τερματισμό.

Η κίτρινη φανέλα παρέμεινε στον Adam Yates, η πράσινη στον Peter Sagan, η πουά στον Benoit Cosnefroy και η λευκή στον Egan Bernal ενώ η EF Pro Cycling εξακολουθεί να είναι η καλύτερη ομάδα. Τα κόκκινα νούμερα του πιο επιθετικού ποδηλάτη της μέρας, κέρδισε ο Nans Peters. Την υψηλότερη ταχύτητα στην κατάβαση σημείωσε ο Kasper Asgreen της Deceunick Quick Step με 97,1 χλμ/ώρα και το peloton «κατέβαινε» με 90+.

Ενώ δεν υπήρχε καμία εγκατάλειψη την 4η, 5η, 6η και 7η μέρα, την 8η εγκατέλειψαν 4 ποδηλάτες, οι Giacomo Nizzolo (NTT Pro Cycling), Diego Rosa (Arkéa-Samsic), Lilian Calmejane (Total Direct Energie) και William Bonnet (Groupama-FDJ). Δεν αποκλείεται και κάποιοι που δυσκολεύτηκαν αλλά τερμάτισαν, να μην εκκινήσουν την 9η μέρα.

Η Κυριακή, 9η μέρα του αγώνα, έχει μήκος 153 χιλιόμετρα. Μόλις 9,5 χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση έρχεται η πρώτη ανάβαση, κατηγορίας 4. Η μεγαλύτερη και δυσκολότερη ανάβαση έρχεται στο 69ο χιλιόμετρο, ακολουθεί άλλη μία ανάβαση κατηγορίας και λίγο πριν συμπληρωθούν τα πρώτα 100 χιλιόμετρα είναι το ενδιάμεσο sprint. Ακολουθεί μία ανάβαση κατηγορίας και άλλη μία κατηγορίας 1 με bonus δευτερόλεπτα, 10 κατηφορικά χιλιόμετρα και 8/ σχεδόν επίπεδα χιλιόμετρα που οδηγούν στον τερματισμό.

Περισσότερα Εδω!